Master data

TAW - Teaching Academic Writing
Description: Was sind die Kerncharakteristika akademischen Schreibens im anglophonen Raum? Wie unterscheiden sich diese von Kulturmerkmalen deutschsprachiger Traditionen? Und wie lassen sich Studierende an österreichischen Universitäten an die englischsprachige Zielkultur heranführen? Zur Klärung dieser Fragen und zur folgenden Publikation wissenschaftlicher Abhandlungen und didaktischer Materialien kooperiert das Institut für Amerikanistik und Anglistik mit dem Partnerinstitut an der KFU Graz.
Keywords: Schreibdidaktik, Unterrichtsforschung, Fremdsprachenlehre
Short title: n.a.
Period: 01.12.2013 - 31.01.2015
Contact e-mail: -
Homepage: -

Employees

Employees Role Time period
Günther Sigott (internal)
  • Project leader
  • 01.12.2013 - 31.01.2015
Ursula Posratschnig (internal)
  • Research staff
  • 01.12.2013 - 31.01.2015
Rachel Pole (internal)
  • Research staff
  • 01.12.2013 - 31.01.2015
Gregor Chudoba (internal)
  • Research staff
  • 01.12.2013 - 31.01.2015
Stefan Rabitsch (internal)
  • Research staff
  • 01.12.2013 - 31.01.2015

Categorisation

Project type Current focus of work
Funding type Other
Research type
  • Applied research
  • Fundamental research
Subject areas
  • 602007 - Applied linguistics
  • 602008 - English studies
  • 503029 - Language teaching research
Research Cluster No research Research Cluster selected
Gender aspects 40%
Project focus
  • Science to Science (Quality indicator: n.a.)
Classification raster of the assigned organisational units:
  • No classification raster available for the assigned organisational units.
working groups No working group selected

Funding

No available funding programs

Cooperations

No partner organisations selected