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Artikel Internationales Konsumentenverhalten
Beschreibung: With markets expanding and the world’s population becoming more and more mobile the internationalization of markets brings about major chalenges for marketers. This article has the goal to shed light on current trends in international consumer behavior. For this purpose topics such as models of international consumer behavior, the socio-demographic and economic contexts of international consumer behavior, the effects of globalization on consumer behavior, consumer attitudes towards local and imported products and international segmentation strategies are discussed in detail.
Schlagworte: International Consumer Behavior, International Marketing
Kurztitel: n.a.
Zeitraum: 01.06.2011 - 01.12.2011
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MitarbeiterInnen

Kategorisierung

Projekttyp Auftragsforschung
Förderungstyp Sonstiger
Forschungstyp
  • Grundlagenforschung
Sachgebiete
  • 5410 - Kulturwissenschaft (6721) *
  • 5320 - Marketing *
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Genderrelevanz 10%
Projektfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Finanzierung

Keine Förderprogramme vorhanden

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt