Project: Multiperspektivische Evaluation der Leh...
Master data
Multiperspektivische Evaluation der Lehre am Institut für Psychologie Klagenfurt | |
Description: | In einem betreuten studentischen Projekt werden im Rahmen von vier Forschungspraktika Daten zur Evaluation der Lehre am Institut für Psychologie Klagenfurt gesammelt. Vier Analyseperspektiven werden dabei zusammengetragen: + Teilnehmende Beobachtungen in einzelnen Lehrveranstaltungen + Paper-and pencil-Fragebogen zur Lehrveranstaltungseinschätzung von Studierenden + Interviews mit LehrveranstaltungsleiterInnen am Institut + Sekundäranalyse der online ZEUS-Lehrveranstaltungsfeedbacks Erst das Zusammentragen dieser verschiedenen Perspektiven ergibt ein verlässliches Bild über Stärken und Schwächen in der Lehre. zusammen mit dem Institutsvorstand Psychologie sollen Handlungskonsequenzen zur Verbesserung der Lehre gezogen werden. |
Keywords: | Evaluation der Lehre, Multimethod |
Short title: | n.a. |
Period: | 01.02.2010 - 31.12.2010 |
Contact e-mail: | - |
Homepage: | - |
Employees
Employees | Role | Time period |
---|---|---|
Philipp Mayring (internal) |
|
|
Assignment
Organisational unit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Sozialwissenschaften
Institut für Psychologie Abteilung für Methodenlehre
|
Categorisation
Project type | Current focus of work |
Funding type | Other |
Research type |
|
Subject areas | |
Research Cluster | No research Research Cluster selected |
Gender aspects | Genderrelevance not selected |
Project focus |
Classification raster of the assigned organisational units:
|
working groups | No working group selected |
Funding
No available funding programs
Cooperations
No partner organisations selected
Research activities
All related research activities to this project are shown here. With the link below, you can view them in the search view where you are also able to export them.
Show related search activities in search
Projects | No related projects |
Publications | No related publications |
Events | No related events |
Lectures | No related lectures |