Master data

Formative Evaluation & Optimierung Marketingkonzept IT-Campus Kärnten
Description: Der „IT-Campus Kärnten“, eine gemeinsame Dachmarke der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, der Fachhochschule Kärnten, des Lakeside Science & Technology Park und des Technologiepark Villach zur Vermarktung des Angebots an IT-Studien in Kärnten, hat sich nach der Gründungsphase, die vor allem der Markeneinführung diente, aufgrund einer Empfehlung einer Studie von Krainer, Antonitsch, Lerchster und Ukowitz (2007) der stärkeren Zielgruppenorientierung gewidmet. Als dritte Phase wurde im Rahmen dieses Projekts eine Strukturüberprüfung, formative Evaluation und Marketinganalyse durchgeführt.
Keywords: Analyse eines Marketingkonzepts, Mixed Methods, Evaluationsforschung
Formative evaluation and optimation of the marketing concept "IT Campus Carinthia"
Description: The "IT Campus Carinthia" is a joint brand of the Alps-Adria University of Klagenfurt, Fachhochschule Kärnten, Lakeside Science & Technology Park und of Technologiepark Villach for marketing offered IT-studies in Carinthia. After its foundation phase, which was directed at the product launch, the platform intensified its focus on the target groups, as suggested by a study of Krainer, Antonitsch, Lerchster und Ukowitz (2007). The third phase included a formative evaluation and optimation of the marketing concept of the "IT Campus Carinthia", which was conducted within this project in cooperation with the "Institut für Unternehmensführung - Abteilung Marketing und Internationales Management".
Keywords: Problem analysis, Structural analysis, activity analysis, target analysis, Optimation of marketing conept
Short title: n.a.
Period: 01.09.2008 - 01.01.2009
Contact e-mail: -
Homepage: -

Employees

Employees Role Time period
Thomas Fenzl (internal)
  • Research staff
  • 01.09.2008 - 01.01.2009
Philipp Mayring (internal)
  • Project leader
  • 01.09.2008 - 01.01.2009

Categorisation

Project type Grant-supported research
Funding type §27
Research type
  • Applied research
  • Fundamental research
Subject areas
  • 53 - Economics *
  • 55 - Psychology *
Research Cluster No research Research Cluster selected
Gender aspects Genderrelevance not selected
Project focus
  • Science to Science (Quality indicator: n.a.)
Classification raster of the assigned organisational units:
  • No classification raster available for the assigned organisational units.
working groups No working group selected

Funding

Cooperations

Organisation Address
Institut für Unternehmensführung - Abteilung Marketing und Internationales Management - Alpen-Adria Universität Klagenfurt
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Austria
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt