Project: Pomen znanja tujih jezikov - Die Bedeut...
Master data
Pomen znanja tujih jezikov - Die Bedeutung des Fremdsprachenlernens | |
Description: | Im Rahmen eines internationalen Projektes werden in Grenzregionen Sloweniens und seinen Nachbarländern (Österreich, Ungarn und Italien) 14 und 15jährige SchülerInnen zur Bedeutung des Fremdsprachenlernens befragt. Das Ziel des Projekts ist, herauszufinden, wie von den Jugendlichen bestimmte Sprachen angenommen werden. Die Daten werden mit Hilfe von Fragebögen erhoben. |
Keywords: | Grenzregionen Sloweniens zu den Nachbarländern, Internationales Projekt |
Short title: | n.a. |
Period: | 01.01.2004 - 01.01.2006 |
Contact e-mail: | - |
Homepage: | - |
Employees
Employees | Role | Time period |
---|---|---|
Katalina Hirnök (external) |
|
|
sonja lukanovic (external) |
|
|
Vladimir Wakounig (internal) |
|
|
Boris Jesih (external) |
|
|
Assignment
Organisational unit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung Arbeitsbereich Allgemeine Erziehungswissenschaft und diversitätsbewusste Bildung
|
Categorisation
Project type | Research funding (on request / by call for proposals) |
Funding type | Other |
Research type |
|
Subject areas | |
Research Cluster | No research Research Cluster selected |
Gender aspects | 0% |
Project focus |
Classification raster of the assigned organisational units:
|
working groups | No working group selected |
Funding
Funding program | |||
---|---|---|---|
Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
|
Cooperations
Organisation | Address | ||
---|---|---|---|
Ministrstvo za solstvo in znanost (Republik Slowenien)
|
SI - 1000 |
Research activities
All related research activities to this project are shown here. With the link below, you can view them in the search view where you are also able to export them.
Show related search activities in search
Projects | No related projects |
Publications | No related publications |
Events | No related events |
Lectures | No related lectures |