Master data

Personal Communication Management.
Description: Das anwendungsorientierte Forschungs- und Entwicklungsprojekt „Personal Communication Management“ (PCM) untersucht die bislang eher diskret und verdeckt eingesetzten Mechanismen und Spielregeln der Personen-PR bzw. des Personen-Marketings, insbesondere die Faktoren des Phänomens der Personalisierung. Darüber hinaus wird ein wissenschaftlich fundiertes und zugleich praxisorientiertes Weiterbildungsprogramm und eine Internetplattform entwickelt.
Keywords: Personalisierung, CEO-Positioning, Public Relations, Impression Management, Personal Branding, Marketing, Individualisierung, Mensch als Marke, Marke ICH
Short title: n.a.
Period: 01.01.2004 - 01.01.2006
Contact e-mail: -
Homepage: http://www.pcm-lehrgang.at

Employees

Employees Role Time period
Florian Schulte (internal)
  • Research staff
  • 01.01.2004 - 01.01.2006
Inge Andrea Nestele (internal)
  • Research staff
  • 01.01.2004 - 01.01.2006
Sabine Maier (internal)
  • Research staff
  • 01.01.2004 - 01.01.2006
Karl Nessmann (internal)
  • Research staff
  • 01.01.2004 - 01.01.2006

Categorisation

Project type Research funding (on request / by call for proposals)
Funding type §27
Research type
  • Applied research
  • Fundamental research
Subject areas
  • 5917 - Communication science *
Research Cluster No research Research Cluster selected
Gender aspects 0%
Project focus
  • Science to Science (Quality indicator: n.a.)
Classification raster of the assigned organisational units:
working groups No working group selected

Funding

Funding program
Henkel AG
Organisation: Henkel AG

Cooperations

No partner organisations selected